Live Green - ekologiczny przewodnik z gwiazdami

Po czym poznać, że opakowanie po kremie nadaje się do recyklingu, a ulubiona kawa pochodzi z ekologicznej plantacji? Jak zrozumieć, co kryje się pod określeniami kosmetyk organiczny i naturalny? Odpowiedzi na te pytania będzie można znaleźć w aplikacji „Live Green”, niecodziennym, mobilnym przewodniku dla początkujących i zaawansowanych ekologów.

„W ramach kampanii społecznej Live Green stworzyliśmy mobilny przewodnik po ekologii. Zaprosiliśmy do współpracy osoby, które są znane ze swoich proekologicznych zachowań. Jako organizacja, której nadrzędnym celem jest wspieranie postaw chroniących środowisko naturalne, proponujemy nowoczesne narzędzie dopasowane do aktywnego stylu życia.” – mówi Dominika Kulczyk-Lubomirska, założycielka i wiceprezes Green Cross Poland podczas inaugurującego akcję spotkania, dnia 13 listopada w Qchni Artystycznej.

 

 

W aplikacji znajdujemy m.in. zbiór ponad 150 porad pomagających dokonywać ekologicznych wyborów w codziennym życiu oraz 20 niezwykłych historii, opowiedzianych przez: Katarzynę Bujakiewicz, Reni Jusis, Michała Piróga, Kingę Rusin i Agnieszkę Szulim.

Innowacyjna aplikacja „Live Green” podpowiada i przekazuje informacje o tym jak żyć w sposób przyjazny środowisku. W ramach kampanii społecznej Green Cross Poland użytkownicy smartfonów mogą poznać znaczenie 170 znaków ekologicznych i informacyjnych obecnych m.in.: na opakowaniach kosmetyków, produktach spożywczych oraz ubraniach czy sprzęcie elektronicznym.

„W natłoku produktów reklamowanych jako ekologiczne, naturalne, czy bio, pojawiła się potrzeba stworzenia czegoś na kształt ogólnodostępnego przewodnika, który w przystępny i jasny sposób wyjaśniłby znaczenie etykiet oraz pomógłby w podejmowaniu decyzji proekologicznych” – mówi dr inż. Anna Lewandowska z Wielkopolskiego Instytutu Jakości, partnera merytorycznego akcji.

 


Aplikacja poprzez rozpoznawanie znaków przekazuje ogólne informacje o tym, jakie kryteria spełniły produkty, aby je uzyskać. Istnieje duża różnorodność znaków środowiskowych przyznawanych przez niezależne organizacje. Niektóre z nich stanowią potwierdzenie spełnienia tylko jednego kryterium np. nietestowania kosmetyku na zwierzętach, podczas gdy pozostałe odnoszą się do wielu różnych wymagań dotyczących pochodzenia surowców, procesów produkcyjnych czy samego opakowania. W aplikacji nie zabrakło również oznaczeń związanych z żywością ekologiczną, potwierdzających, że dany produkt został wytworzony zgodnie z zasadami rolnictwa ekologicznego. Symbole można odczytać po pobraniu i uruchomieniu aplikacji, kierując telefon lub tablet na wybrane oznaczenie równocześnie naciskając przycisk „skanuj znak”. Dany symbol można również wyszukać poprzez zakładkę „galeria znaków” w aplikacji.
 
Kolejnym elementem zawartym w aplikacji jest zbiór 20 opowiadań o tematyce ekologicznej. Historie powstały specjalnie na potrzeby kampanii Green Cross Poland. W ich nagraniu wzięły udział polskie gwiazdy, którym bliska jest ekologia.

 


Aplikacja „Live Green” zawiera także zestaw porad ekologicznych, które podpowiadają, jak dbać mądrze o środowisko, na co zwracać uwagę kupując kosmetyki, jak ekologiczne jeździć samochodem, dlaczego należy zakręcać kaloryfery i zamykać okna przed wyjściem z mieszkania.

Partnerem merytorycznym kampanii jest Wielkopolski Instytut Jakości we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

 

Podobne materiały:

Edun, ekologia i slow fashion

Ekologiczne pranie w orzechach

Feng Shui w świecie mody

Ekologiczne obuwie dla świadomej mody seniorki

 

***

Green Cross Poland (GCPL) jest polskim oddziałem międzynarodowej organizacji Zielonego Krzyża (Green Cross International), trzeciej, co do wielkości pozarządowej organizacji ekologicznej non-profit na świecie. Swoją działalność w Polsce rozpoczęła w lutym 2010 roku, realizując od tego czasu liczne projekty, których celem jest wypracowywanie nowych rozwiązań na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.

Green Cross Poland stanowi platformę dialogu pomiędzy biznesem, administracją, organizacjami pozarządowymi oraz ośrodkami naukowymi. Warsztaty strategiczne, debaty wysokiego szczebla, współpraca z polskimi i zagranicznymi partnerami to tylko niektóre z działań podejmowanych przez GCPL w zakresie trzech głównych kierunków aktywności: zielonej gospodarki, gospodarki wodnej oraz  zielonych miast i gmin. Organizacja aktywnie uczestniczy w społecznych konsultacjach aktów prawnych i międzynarodowych strategii.

Green Cross International został założony przez Michaiła Gorbaczowa w 1993 roku. Od czterech lat przewodniczącym Rady Dyrektorów jest Jan Kulczyk. Polski oddział Green Cross założyła w lutym 2010 r. Dominika Kulczyk-Lubomirska.

 

 

Zdjęcia: IKR/modnaseniorka.pl