Przyszłoroczne trendy na Fashion Week Poland 2011

Jesteś spragniona podróży w czasie? Wybierz się do Łodzi, gdzie w ramach FashionPhilosophy Fashion Week Poland zaprezentowane zostaną trendy na sezon wiosna-lato 2012. Wszystkie pokazy, stoiska projektantów i marek, wystawy oraz projekcje filmów inspirowanych modą znajdziesz w modowym miasteczku przy ulicy Tymienieckiego 22/24.

Najbardziej spektakularną, a zarazem najistotniejszą częścią każdej edycji Fashion Week Poland, są pokazy DESIGNER AVENUE, które odbędą się w dniach 27-30 października. To przegląd najciekawszych dokonań uznanych projektantów, jak i szansa na zaistnienie mało znanych marek, wyłonionych przez Radę Programową. Podczas październikowych prezentacji można będzie zobaczyć kolekcje Agaty Wojtkiewicz, Agnieszki Maciejak, Aleksandry Kmiecik, Bohoboco, Blessus, Joanny Klimas, Łucji Wojtali, Łukasza Jemioła, Michała Szulca, MMC Studio, Moniki Ptaszek, Natalii Jaroszewskiej, Natashy Pavluchenko, Nenukko, duetu Paprocki&Brzozowski, Piotra Drzała, Polygon, Shumik 100%, Wioli Wołczyńskiej oraz Zuo Corp. Odbędą się trzy pokazy specjalne. To w sumie dwadzieścia trzy pokazy w cztery dni.

Jesienną edycję Fashion Week Poland otworzy w czwartek pokaz CUSTO BARCELONA. Stworzona w Hiszpanii 31 lat temu przez braci Custo i David Dalmau marka, zawiera w sobie odzież z najbardziej egalitarnych wybiegów świata i równie prestiżowych okładek magazynów mody. Kolekcja na sezon wiosna-lato 2012 zdominowana będzie przez współczesną grafikę, kalejdoskopową kompozycję i technikę 3D.

Piątkowe pokazy uświetni natomiast prezentacja specjalna kolekcji JEREMY’EGO SCOTTA (godz. 17:00), która według słów projektanta jest:  "kwintesencją wyczesanego i kolorowego stylu ulicy" połączoną z  "drapieżnościa dżungli i militarnym designem". Jesienną edycję Designer Avenue zamknie pokaz specjalny DAWIDA TOMASZEWSKIEGO z inspiracjami wywodzącymi się z malarstwa XVII wieku i obecnością tematyki przemijania. Transparentne wzory kwiatowe stanowić mają alegorię witalności, a jednocześnie śmiertelności, ponieważ Tomaszewski uznaje każde odejście za pozytywną część życia.

 

Fot. Michał Deska

Ponadto zobaczymy awangardową scenę debiutujących designerów, którzy w ramach projektu OFF OUT OF SCHEDULE zaprezentują swoje pomysły na wiosnę i lato. Pojawią się więc takie nazwiska jak: Alisa Bieniek, AŁ, Dominika Naziębły, Jacek Kłosiński-Hyakinth, Jarosław Ewert, Joanna Paradecka, Karolina Gerlich, Katarzyna Górecka, Łukasz Stachowicz, Magdalena Kubalańca, Maldoror, Marcin Podsiadło, Martyna Czerwińska, Olga Szynkarczuk, Paulina Plizga, Paulina Połoz oraz Sylwia Rochala. Tradycyjnie już OFF-owej części Fashion Week Poland towarzyszyć będzie wystawa YOUNG FASHION PHOTOGRAPHERS NOW prezentująca dokonania młodych fotografów, świeżym okiem patrzących przez obiektyw na modę i śmiało sięgających po indywidualne, a czasem wręcz eksperymentalne środki wyrazu.

Dopełnieniem prezentacji na wybiegach będzie SHOWROOM – salon wystawienniczy projektantów odzieży, biżuterii, obuwia, torebek i wszelkich innych dodatków, które można będzie nie tylko oglądać, ale również kupić. Udział w Showroomie zapowiedziało 120 wystawców, w tym uczestnicy modowo-ekologicznego projektu Re-Act Fashion. Premiery zaprezentowane w Showroomie w sklepach i na ulicach będzie można zobaczyć dopiero najwcześniej za pół roku. Jest to niepowtarzalna okazja do poznania i kupienia zapowiedzi.

Dla pasjonatów przewidziane zostały również: szkolenia modowe, Fashion Film Festival, wystawy i pokazy towarzyszące.

Ceny biletów: jednodniowy 20 zł, trzydniowy: 45 zł. Ceny karnetów: jednodniowy: 200 zł, trzydniowy: 600 zł. Sprzedaż odbywa się przez stronę www.fashionweek.pl oraz w salonach Empik i wszystkich punktach Ticket Pro.

 

Opracowanie: modnaseniorka.pl na podst. mat. prasowych

Zdjęcia: mat. prasowe, Michał Deska